Updated on November 26, 2015
Något som alltid har fascinerat mig är undersökningar av olika former. Det kan vara enkäter, intervjuer, marknadsundersökningar eller kundundersökningar. Det låter väldigt tråkigt men jag tror jag fick upp ögonen för detta under matematiken redan på högstadiet. Det var fascinerande att ta fram statistik och analysera data för att få bra ett bra resultat. Jag tror det delvis beror på att vi hade en så bra lärare som jag verkligen gillade men sedan dess är jag nog en av få som jublar (nästan i alla fall) när SIFO skickar ut undersökningar eller någon ringer. Det är lite som att rösta, du gör skillnad.
Varför skriver jag då detta? Jo för att jag kommer börja med marknadsundersökningar framöver. Jag kommer att hjälpa företag att göra och ta fram marknadsundersökningar så att företagen framöver vet vilka produkter och tjänster de ska satsa på. Det kan vara att de behöver ta fram en produkt eller tjänst och är osäker på någonting kring detta. Då gör de olika marknadsundersökningar på fokusgrupper för att veta hur de ska gå vidare med sina produkter. Spännande va? ☺
Jag lovar dig, det kommer mer om detta framöver i bloggen.
Kommentarer